10w40 diesel - olej silnikowy do pojazdów o zwiększonym zużyciu oleju

10w40 diesel - olej silnikowy do pojazdów o zwiększonym zużyciu oleju
Autor Wojciech Matysek
Wojciech Matysek05.01.2024 | 6 min.

10w40 diesel to olej silnikowy przeznaczony do starszych pojazdów z większym przebiegiem i zużyciem silnika. Jego gęstsza konsystencja zapewnia lepsze smarowanie zużytych części, a dodatki myjące pomagają utrzymać silnik w czystości. Doskonale sprawdza się w dieslach i benzyniakach z dużymi przebiegami, gdzie standartowe oleje już nie wystarczają. Pozwala przedłużyć żywotność silnika i zredukować ryzyko awarii.

Kluczowe wnioski:
  • 10w40 diesel poprawia smarowanie w starszych, zużytych silnikach
  • Ma większą lepkość niż standardowe oleje i lepiej znosi duże obciążenia
  • Doskonale nadaje się do pojazdów z wysokim przebiegiem i dodatkowymi uszkodzeniami silnika
  • Zmniejsza zużycie oleju i wydłuża żywotność przepracowanych jednostek napędowych
  • Można stosować zarówno w silnikach wysokoprężnych, jak i benzynowych

10w40 diesel - do silników o podwyższonym zużyciu

10w40 diesel to olej silnikowy przeznaczony specjalnie do starszych, mocno eksploatowanych pojazdów z większym przebiegiem. Jego gęstsza konsystencja i dodatki myjące sprawiają, że znakomicie sprawdza się w wyeksploatowanych silnikach, gdzie standardowe oleje już nie wystarczają.

Zwiększona lepkość oleju 10w40 diesel powoduje, że tworzy on grubszą warstewkę ochronną na ściankach silnika. Dzięki temu skuteczniej smaruje zużyte tłoki, pierścienie i panewki, zmniejszając tarcie i redukując dalsze zużycie. Jest to szczególnie istotne w przypadku starszych, wyeksploatowanych jednostek napędowych.

Mocny film olejowy

Specjalne dodatki w oleju 10w40 diesel tworzą na ściankach silnika wyjątkowo wytrzymały film olejowy. Chroni on silnik przed korozją, a także pomaga uszczelniać powiększone szczeliny pomiędzy tłokami i cylindrami.

Dzięki temu olej 10w40 diesel doskonale sprawdza się zarówno w przepracowanych silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych, redukując zużycie oleju i wydłużając ich żywotność.

Olej 10w40 diesel doskonały dla starszych pojazdów

Olej silnikowy 10w40 diesel ze względu na swoje właściwości idealnie nadaje się do smarowania starszych, mocno wyeksploatowanych jednostek napędowych.

Doskonale radzi sobie z dodatkowymi obciążeniami występującymi w przepracowanych silnikach - skutecznie smaruje pompy i rozrządy oraz redukuje tarcie zużytych elementów silnika. Dodatkowo utrzymuje czystość całej jednostki napędowej.

Lepkość w temp. 100°C 14,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40°C 96 mm2/s

Podwyższona lepkość oleju 10w40 w niskich temperaturach zapewnia dobry rozruch zimnego silnika i szybkie smarowanie kluczowych elementów, natomiast w wysokich temperaturach gwarantuje stabilny film olejowy.

10w40 diesel – olej uniwersalny dla przepracowanych jednostek

Olej silnikowy 10w40 diesel sprawdza się zarówno w mocno zużytych silnikach diesla, jak i benzynowych, zarówno wolnossących, jak i z turbodoładowaniem.

Dzięki odpowiednio dobranym dodatkom, ma uniwersalne właściwości i doskonale radzi sobie z dodatkowymi obciążeniami występującymi w przepracowanych jednostkach napędowych.

10w40 diesel ze względu na swoją charakterystykę lepkościową, tworzy trwały film olejowy zarówno na gorących, jak i zimnych ściankach silnika. Dlatego idealnie sprawdza się zarówno podczas jazdy miejskiej, trasowej, jak i w czasie ciężkiej, wolnoobrotowej pracy.

Silniki benzynowe i Diesla

Castrol 5w30 diesel 1l lub Castrol Edge 5w40 turbo diesel to dobre oleje dla nowych samochodów, ale w starszych, bardziej wyeksploatowanych jednostkach napędowych 10w40 diesel sprawdzi się znacznie lepiej. Będzie skutecznie chronił silnik, nawet przy bardzo wysokim przebiegu.

Zwiększona lepkość oleju 10w40 diesel zapewnia większą trwałość

10w40 diesel - olej silnikowy do pojazdów o zwiększonym zużyciu oleju

Olej 10w40 diesel charakteryzuje się większą lepkością w porównaniu do popularnych olejów 5w30 czy 5w40. To sprawia, że tworzy grubszą warstwę smarną, która skuteczniej chroni ścianki silnika.

Dodatkowo, jego specjalne dodatki uszczelniające, redukują wycieki oleju w skutek powiększonych szczelin między tłokami i ściankami cylindrów. W starszych silnikach, przy wysokim kilometrażu jest to szczególnie istotne i pozwala znacznie wydłużyć ich żywotność.

Olej 10w40 diesel jest najlepszym wyborem do przepracowanych, wyeksploatowanych jednostek napędowych. Jego właściwości gwarantują długą i bezawaryjną pracę silnika.

10w40 diesel - olej na wysoki kilometraż i duże obciążenia

10w40 diesel ze względu na swoją charakterystykę, doskonale sprawdza się w mocno eksploatowanych pojazdach z wysokimi przebiegami. Utrzymuje silnik w czystości i zapewnia skuteczne smarowanie nawet przy bardzo dużych obciążeniach jednostek napędowych.

Gęstsza konsystencja i dodatki myjące zdolne neutralizować szkodliwe związki powstające podczas spalania paliwa, to cechy wyróżniające olej 10w40 spośród innych olejów przeznaczonych do mocno eksploatowanych aut.

  • Idealny do samochodów z przebiegiem powyżej 150 000 km
  • Chroni silniki pracujące w dużym obciążeniu - transport ciężki, roboczy

Olej 10w40 diesel to gwarancja niezawodnej pracy Twojego samochodu, nawet przy bardzo intensywnej eksploatacji pojazdu.

10w40 diesel idealny dla zużytych silników Diesla i benzynowych

Olej silnikowy 10w40 sprawdzi się zarówno w mocno zużytych silnikach wysokoprężnych (Diesla), jak i benzynowych - zarówno wolnossących jak i doładowanych.

Jego gęstsza formuła tworzy stabilny film olejowy, którego nie niszczą wysokie temperatury panujące w silnikach z turbosprężarką. Dodatkowo, skutecznie redukuje szkodliwe osady i lakowanie olejowe w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Temperatura płynięcia -36°C
Odporność na utlenianie ++
Odporność na ścinanie +++

Dzięki takim parametrom, olej 10w40 doskonale radzi sobie z trudnymi warunkami panującymi w mocno wyeksploatowanych silnikach diesla i benzynowych.

Podsumowanie

Olej silnikowy 10w40 diesel to produkt stworzony z myślą o starszych, mocno eksploatowanych pojazdach. Jego gęstsza konsystencja i dodatki myjąco-uszczelniające sprawiają, że doskonale smaruje wyeksploatowane silniki, wydłużając ich żywotność. Lepiej niż popularne oleje 5w30 czy 5w40 radzi sobie z dodatkowymi obciążeniami i trudnymi warunkami panującymi w przepracowanych jednostkach napędowych.

Zwiększona lepkość 10w40 diesel pozwala tworzyć stabilniejszą warstwę ochronną na ściankach silnika, redukując tarcie zużytych elementów i ograniczając dalsze zużycie. Specjalne dodatki uszczelniają i zmniejszają wycieki oleju przez powiększone szczeliny. Olej sprawdza się zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla.

Mimo, że Castrol 5w30 diesel 1l czy Castrol Edge 5w40 turbo diesel to dobre oleje, to w starszych, mocno wyeksploatowanych samochodach 10w40 będzie zdecydowanie lepszym wyborem. Jego właściwości gwarantują bezawaryjną pracę silnika nawet przy bardzo wysokim przebiegu i przy dużym obciążeniu jednostki napędowej.

Podsumowując, 10w40 diesel to obecnie najlepszy olej do smarowania starych, przepracowanych silników samochodowych. Jego zastosowanie pozwala znacząco wydłużyć ich żywotność i uniknąć kosztownych awarii. Gorąco polecamy!

5 Podobnych Artykułów:

  1. Liqui Moly 2666 - olej silnikowy najlepszej jakości
  2. Bitex spray - skuteczne odplamiacze do prania
  3. Azot do klimatyzacji - zestaw oringów i akcesoriów
  4. Filtry Bosch - szeroki wybór wysokiej jakości produktów
  5. Czyszczenie felg stalowych - wyjątkowa oferta usług
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Wojciech Matysek
Wojciech Matysek

Jako miłośnik podróży i obserwator ludzkich historii, moje teksty na taxirondo.com.pl to podróżnicze opowieści z życia kierowcy taksówki. Dzielę się fascynującymi przeżyciami z taksówki, ciekawostkami z miasta oraz poradami dla podróżujących. Inspiruję do odkrywania świata z perspektywy kierowcy.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły